dijous, 3 de maig del 2012

Marc Granell llig tres poemes seus i nosaltres li'n dediquem un cadascú

Hem llegit el poemari de Marc Granell L'illa amb llunes, l'hem comentat a classe, n'hem aprés de memòria alguns poemes, els hem recitat i enregistrat -a l'anterior apunt se'n recull als podcasts un exemple de cada poema. Per a tancar aquest cicle poètic, heu escrit un poema lliure cadascú que bé podria seguir paral·lelament la Cançó I que enceta el llibre o d'altres formes poètiques més lliures. El ritme, la mètrica i l'estrofa uniformes amb alguna figura retòrica eren requisits per a començar a assemblar-nos als poetes de tots els temps. Ho hem aconseguit? Per a comprovar-ho, us emplacem a publicar en l'apartat de comentaris d'aquest apunt de blog el poema que dijous o divendres heu escrit de manera "automàtica", per a dedicar-lo al nostre gran poeta del trimestre. Identifiqueu-vos sempre com a autors quan deixeu ací els vostres versos i no oblideu escriure'n el títol.
Finalment, pengem dos objectes més: el poema base que ens ha servit d'inspiració i un vídeo curt en què Marc Granell llig tres poemes seus: La Fira, L'arbre vell i La pau. Amb aquestes referències oferim al públic lector algunes coordenades de la nostra proposta poètica.

Llac i lluna,
pantera i sol.
Si avui l'espina,
demà la flor.


Riu i roca,
selva i mar.
El núvol passa.
S'encén el cant.


Ala i tigre,
ombra i cel.
Res no dura:
ni el mal ni el bé.
[L'illa amb llunes - Marc Granell]


- - - - -
Tres poemes que desconeixeu de Marc Granell per a joves.
Presentació del poeta en la visita que ens va fer a l'Institut fa 10 anys.

39 comentaris:

Antoni de la Torre ha dit...

Publique ací el poema que han fet els alumnes de 2n B avui a classe com a assaig d'escriptura poètica "automàtica".

Pau i Fran,
Marta i Noèlia.
Companys de classe,
amics també.

Boli o ploma,
full de paper.
El profe ens mana
compondre un vers.

Dies i setmanes,
hores i minuts.
Molt de temps queda
perquè acabe el curs.

Mila Fauli 2E ha dit...

POEMA SENSE SENTIT
Rosa i clavell,
tomaca i carlota,
més bé se esta
al camp y a la noria.

Precios com la flor,
ulls a tot color,
anem a la platja
que fa calor.

Ros i pel-roig,
astre i planeta,
corre un poc
i tanca la maleta.

Balena i mural,
ola i tempestat,
veste'n cap allà
que s'obri el mar.

Anònim ha dit...

Aigua i gel
calor i fred
En aquest hivern
fa molt de fred.

Platja i mar
gelat i sol
Els xiquets juguen
a la vora del mar.

Peix i tauró
Polp i pardal
Peix pescat
i ocell caÇat.

Pablo de 2ºE

Anònim ha dit...

SENSE TÍTOL

Samuel i Víctor,
Gabriela i Ester.
Si avui aproven,
demà veurem.

Laura i Òscar,
Natàlia i Javier,
Clàudia i Carlos
i Àlex també.

Jónathan i Desi,
Adriana i Daniel,
Saray i Jéssica
i Jorge per tres.

Sergio i Marta
i Eslena també.
Esta és la classe
de segon ce.

Marta R. S. 2n C

Anònim ha dit...

La tristesa

És un sentiment
gens agradable.
Hi ha vegades
que et fa plorar
i altres moments
et fa enfadar.

T'afones en un got d'aigua.
Tot ho veus gris i trist,
fosc i apagat,
com un dia molt ennuvolat
que plou i plou sense parar.

La tristesa és molt fàcil de curar
però molt difícil de superar.

Jéssica A. 2n C

Anònim ha dit...

La mar

La mar és gran
molt gran, ampla,
extensa, un altre
món ple de pau.

Quan s'abusa de la mar
creiem que és la més
gran paperera que hi ha.

És com si destrossàrem
un món ple de vida,
d'harmonia, de tranquil·litat.

La mar és un món ple
de fantasia, on hi ha
animals que naden i
viuen amb alegria.

Si no la cuidem,
després pagarem
un car preu.

Siguem cuidadosos i
no peresosos que
la mar és un
altre món
preciós i hermós.

Natalia M. C. 2n C

Anònim ha dit...

El futur

El futur és molt dur,
no es pot endevinar,
ni el que passarà
ni com acabarà.

Molts el temen
i altres l'esperen.
Alguns el tenen
solucionat
i d'altres amb molta
dificultat.

El futur és molt dur
però si tens paciència
pot ser més pur.

Samuel G. 2n C

Anònim ha dit...

Poema inventat

Tuenti i Messenger.
Em començares a parlar.
Em posí tan nerviosa
que m'haguí de desconnectar.

Joc i bes.
No et demanaré d'eixir
perquè sé el que m'has de dir.

Llibre i amor.
No diu res aquest poema.
Només et vull deixar
clar el tema.

Gabriela W. V. 2n C

Laura Gandía 2ºE ha dit...

POEMA DESBARATAT

Ànec i granota,
cel i pluja.
Mentres ella bota,
ell la rebutja.

Somni i pensament,
ull i cara.
La seua ment,
no hi para.

SAbata i samarreta,
estoig i llibre.
Si hui no t'animes,
demà pots somriure.

Anònim ha dit...

La Vida

Mar sense aigua,
foscor amb llum,
la vida apagada
mentre no estàs tú.

La falta de camí
no té trellat
encara que per mí
no has de patir.

Si vols cantar amb mí
compondré una cançó
on la llum marcarà
el camí perdut.

Ruth 2E

Anònim ha dit...

IRONIES

Tinc dos ulls i un nas;
hui m'he trencat un braç.

Tinc boca i dos orelles;
aquell xic té dos mamelles.

Tinc peus i dos mans
i no m'agrada caminar.

Tinc memòria d'elefant
i mai recorde on he aparcat.

Sóc xica angelical
amb moltes ganes d'estimar.

Quatre besos,un abraç
i t'hauré per fi enamorat.


Isabel, 2n B

Anònim ha dit...

POEMA INVENTAT

Fruita, iogurt,
també cereals
és el que menge
per desdejunar.

Xorisso, pernil,
mortadel·la i fuet,
que junt amb el pa
m'agrada esmorzar.

Per dinar i sopar,
pasta i arròs.
Dia rere dia,
m'ho menge jo.

Héctor B. 2n E

Anònim ha dit...

Ull i cor
ombra i mal.
jo t'estime,
jo t'amaré.

Silenci i dolor,
angoixa i decepció.
Hui em vols,
demà ja no.

Confusió i mentides,
Ratllades i desamors.
Jo t'estime
i sempre ho faré.

Marta, 2n B

Anònim ha dit...

POEMA

Ona, oneta,
oneta del mar,
apropa'm a la vora
que no vull nadar.

Arena, areneta,
areneta cremant.
Perd la xancleta
corrent una miqueta;
m'estic torrant.

Vora, voreta,
voreta refrescant.
A la superfície,
peixets botant.

MP 2E

Anònim ha dit...

POEMA AUTOMÀTIC

Al cel, la lluna.
A la terra, el sol.
A l´hivern fa fred
i a l´estiu calor.
Però si no t'agrada,
espera a la tardor.

Muntanya o platja,
arena i cel.
El temps transcorre
sense un perquè.

Nosaltres creixem
amb el pas del vent,
després morirem
deixant descendents.

Tomàs Martínez, 2n E

Joel Solanelles 2n B ha dit...

SENTIMENTS DIFUSOS

No puc sentir
tot alló que vols
però si que sento
tot el meu amor.

Si jo poguera
em voldria amagar
però al no poder
m'hauria de desfér.

En trobar el meu esperit
em vaig adonar
de totes les coses
que ella em va aportar.

Anònim ha dit...

Paper i tinta,
boli i estoig,
llapis gran,
a escriure aniràs.

Cadira i taula,
pissarra i guix,
so ni ho aprens
el profe seguix.

Gorra i ulleres,
tratge de bany,
nade una estoneta
sense suar ni una miqueta.

Sergio Naranjo 2E

Anònim ha dit...

Terra i mar,
rei i captaire.
Hui no s'escoltarà
res ni l'aire.

Foc i aigua,
pau i ràbia.
Llàgrimes terminen,
somriures s'aproximen.

Alba i capvespre,
ploma i roca.
Comença el canvi,
nova vida brolla.

Celia Lozano 2E

Claudia Florentino 2ºC ha dit...

"ELS MESOS "
Febrer i Març
Abril i Maig
mesos amb treball ,
prepara't ja!

Juny i Juliol
Agost i Setembre.
Blanc començaràs
i negre tornaràs

Novembre i Desembre.
Gener i Febrer .
Prepara't al fred
per a trobar-te bé.

Claudia F.V 2ºC

Anònim ha dit...

Comparacions

Taula i cadira,
terra i cel.
No es pareixen
ni el mar ni el vent.

Núvol i pedra,
sol i lluna.
Pau ho escriu
mentre desdejuna.

Fruita i peix,
carn i ensalada,
això és menjar
de bona matinada.

Pau, 2n B

Anònim ha dit...

Amics i mestre,
treball i esplai.
Si avui t'esforces
seràs recompensat.


Copió i empolló,
un zero i un deu.
En l'escola hi ha de tot
com ciutats hi ha al món.


Suspens i aprovat,
vacances i descans.
Si suspens hauràs
de tornar a estudiar.

Carlos F.V., 2n C

Anònim ha dit...

Foc gelat

Flor amb mel,
bellesa i dolçor,
el foc en el gel,
trenca el meu cor.

Amor i odi,
somriure i pena.
S'ha fet el canvi,
d'amor a tristesa.

Tu i jo
i un tercer en joc,
depén de tu l'amor.
Pensa i raona.

Jonathan M.2n C

Anònim ha dit...

Tenda i botiga,
bar i taverna.
Obri la boca
que cau cervesa.

Llavis tristos,
ulls alegres.
Tot és igual
quan estàs tu davant.

Tomba i mort,
vida i salmó.
Vés-te'n a l'hort
a collir col-i-flor.

Cristina J. 2n E

Anònim ha dit...

Poema automàtic

Pissarra, taula,
llibre i fulls.
Aquesta poesia
la faig a ull.

Foli blanc,
tinta blava.
Tinc amics
que estan faves.

Típpex i tapa,
goma i llapis.
Si no et paren,
tu, seguix.

Pau S. 2n E

Anònim ha dit...

En una casa abandonada
hi havia una dona enamorada.
Espera des de fa tres segles
el seu enamorat d'ulls negres.

La dona, amb la seua bata blanca,
espera i espera,
fins que algú li diga:
"Ja no fa falta".

Després d'esperar durant tres segles
el seu enamorat d'ulls negres, algú li diu:
"No esperes més, descansa,
que encara et queden segles per davant."

Cristina S. 2n E

Anònim ha dit...

La flor

A l'horitzó hi ha una flor
que alegra amb el seu color
tant com la seua dolçor.

Sembla menudeta
però té un gran cor,
tan gran com un puma.

Aquesta flor és muda,
també és bruna
i de totes, la més pura.

L'admiren amb fervor,
sense saber que dins d'ella
guarda un gran dolor.

Laura M.G. 2n C

Anònim ha dit...

CANÇÓ

Pluja i gel
aigua i neu.
Si avui fa fred,
demà també.

Taula i cadira,
estoig i pissarra.
Això significa
que estic a la parra.

Llum i color,
por i foscor.
De tota manera
em trobe tot sol.

Alex O. 2n C

Anònim ha dit...

Cançó d'esports

Futbol i bàsquet,
judo i karate
són els esports
que més m'agraden.

Tennis i pàdel,
raqueta i baló
són dos esports
que molen molt.

Practique futbol,
karate també.
Sóc esportista,
se'm dóna molt bé.

Javi R. 2n C

Anònim ha dit...

Per València

I quan caigues...
t'alçaràs.

I quan abandones...
tornaràs.

I quan et canses...
et recuperaràs
acostant-te a mi
i jo a tu.

I quan plores
et consolaré
i beuré les teues llàgrimes
eixugant-les.

I tornaràs a viure
observant la nit de lluita
que trencarà els llamps.

Jorge V. 2n C

Anònim ha dit...

Cançó

Tu eres la llum
que brilla en la nit,
el cantar dels pardals
durant l'albada.

Sense tu no estic sencer,
et necessite com la pluja de gener.
Vull que tornes
en un tres i no res.

Eres molt important en ma vida.
Sense tu jo seria una ferida
sense desinfectar
per no poder tornar a amar.

Jorge R. 2n C

Anònim ha dit...

La mafia i els 50's,
l'estiu i el rock and roll.
Això no és comparable
amb l'estil del meu món

El dia i la nit,
l'hivern i la primavera.
Res no és
com antigament era

Els anys han passat
i tot això ha degenerat,
per això sols puc dir
que aquella època va ser la repera

Raúl Gómez 2n B

Anònim ha dit...

Enamorar-se

Quan algú éstà enamorat
tot el món li fa igual.
El que és trist és que
ho interpreten com si només
fóra "amar, besar, agradar..."
No és només tot això,
sinó molt més.

Estar enamorat és...
...passar hores parlant
sense adonar-se que
passa el temps.
Veure abraçats
una posta de sol o tal vegada
contemplar les formes
dels núvols; és també
intercanviar-se paraules
d'amor, besar-se al coll,
en les parpelles,
en la palma de la mà...
i a vegades als llavis.

Estar enamorat és
mirar-se als ulls
sense dir res, dir coses belles
i pensar-les de veritat.

Ja ho heu vist, estar
enamorat és expressar
els sentiments a l'altre,
no sols contar-li
que l'estimes, que t'agrada...
...sinó més, molt més.

N.M. 2n C

Anònim ha dit...

LA PERDIU

A la vora d'un riu,
hi havia un perdiu,
i xiulaba i ballava,
mentres volava.

Un dia es va fer mal,
mentres anava volant,
es va donar al cap,
però al final es va recuperar.

Un dia va tindre un fill,
anomenat Fil,
blanc i galant,
que anava volant.

Tota la família,
es va alegrar,
de veure un fill,
tan elegant.

Era elegant,
com un bogavant,
i era tan gran,
com un elefant.

Laura Alpuente 2ºE

Anònim ha dit...

POEMA

Futbol i rugbi,
platja i bici.
Jo em banye
amb fred o calor.

Gats i gossos,
cérvol i duc.
Els agafe amb la bossa
perquè sóc un bruix.

Trompa i flauta,
viola i tambor.
Me'n vaig a fer tasca
i ho faig amb el cor.

SERGIO O. 2n E

Anònim ha dit...

Mar i glacera,
fred i calor.
Me'n vaig amb la calavera
sense guió ni autor.

Pluja i neu,
tot i un tros.
Sense dir adéu
me'n vaig a algun lloc.

Mi i fa,
re i do.
Com que ja he acabat
ho escolta tothom.

SERGIO R. 2n E

Anònim ha dit...

Poema forçat

Taula i estoig,
boli i full.
Faig els deures
quan jo vull.

Llibre, llibreta,
quadern i carpeta.
Els deures els faig
amb molt bona lletra.

Pissarra, ordinador
notes i projector.
A l'estiu jo passe
molta calor.

José Javier O. M. 2E

Anònim ha dit...

AMAR
Amar és,sens dubte,
un gran pler.
És un sentiment
que sentim sense voler.
Pot eixir mal,pot eixir bé ,
però tot val la pena per un bes.
Potser busques algú especial,
i de sobte t'has enamorat
d'una persona que mai hauries imaginat
Amar és,sens dubte,
amor,desig
bogeria,també,
enganys,penes,
molt dolor,
molts besos,
molta il·luisió.
Amar no és una equivocació.

ANDREA KARCICH MARTÍNEZ 2ºB

Anònim ha dit...

FENT UN POEMA

Síl·labes o estrofes,
versos o paraules
el poema completen
a la fi de la classe.

Mirades i albes,
cançons i olors.
Si no tens vergonya
tu seràs guanyador.

En acabar la feina
sempre sent la calor
de la gent que aclama
el seu guanyador.

Lidia Fito Lara. 2B

Anònim ha dit...

EL COS

Arrisat i llis
Curt i llarg
tots els pentinen
amb facilitat

Negres i marrons
Blaus i verds
tots son perfectes
com es Gabriel

Boca i dents
Brillants i nets
Si et descuides
No lligues gens

Gabriel Llop y Saray Cortes. 2n B