dimarts, 22 de novembre del 2011

Activitats posteriors a la lectura de L’ODISSEA

Els diferents treballs que es proposen es poden realitzar individualment o per parelles i en tot cas s’han de consultar amb al professor perquè us hi done el vist i plau.

1.-Cada persona pot fer una tira còmica de 9 vinyetes aproximadament (entre 8 i 12 vinyetes) que presente en format de còmic 1 o 2 capítols del llibre. Es poden fer a mà, sobre un full de DIN A4, a color o en blanc i negre. També es pot utilitzar l’aplicació d’internet www.toondoo.com per a fer-hi les tires còmiques. En aquest cas s’hauran d’imprimir per a lliurar-les i s’haurà d’enviar per correu al professor l’enllaç dels dibuixos o la captura en pantalla de les imatges dels còmics fets.

2.-Cada 2 persones poden fer un document d’àudio en format Wav o Mp3, gravat amb l’ordinador, el mòbil o un reproductor Mp3 amb gravadora. Consisteix a enregistrar la lectura de quatre capítols seguits de la novel·la i lliurar la gravació al professor. Haurem de negociar els capítols que es graven.


3.-Escriure un poema de 20 versos com a mínim on es relaten les aventures i el coratge d’Ulisses. La rima no és necessària. S’ha de seguir sempre la mateixa mètrica, per exemple en octosíl·labs o endecasíl·labs. Cal vigilar el ritme dels versos.

4.-Entre 2 a 3 persones poden compondre una peça de música original amb 2-3 instruments que dure un mínim de minut i mig. El títol serà semblant a ‘Les aventures d’Ulisses’. Es lliurarà la gravació feta en CD o format Mp3. Es valorarà molt la partitura de la peça. Podrà ser interpretada a classe en acabar els exàmens d’avaluació. 

5.-Individualment es pot escriure la lletra d’una cançó referida a les històries d’Ulisses basant-se en una melodia clàssica o la música d’una cançó coneguda. Cal lliurar-la impresa al professor i, una vegada corregida, cal enviar-la per mail en word o open-office.

6.-En internet hi ha centenars de fotos al·lusives a l’Odissea. Utilitza-les per a crear una auca sobre un fragment o tota l’Odissea. El nombre d’imatges ha de ser múltiple de 4 (normalment 12-24 imatges) davall de les quals s’escriuen dos, tres o quatre versos en una mètrica igual. Llig abans què és una auca i com es fa: http://www.rodolins.cat/pages/auca.html

  • Exemples d’auca que poden inspirar-te:
---Auca de l’escriptor Enric Valor (en Pdf): http://www.acpv.net/correllengua10/materials/auca-enric-valor-A3.pdf
---Auca de Jaume I, el Conqueridor: http://www.auques.cat/tot.php?auca=jaumeI
---Web on hi ha centenars d’auques: http://www.auques.cat/
Fes-la preferiblement en una cartolina. També la pots dissenyar en word o open-office i imprimir-la.

7.-Inventa un capítol original de l’Odissea que t’ocupe un full mecanoscrit. Pot consistir en una nova aventura d’Ulisses, la transformació d’un capítol llegit o bé un final diferent. Segueix l’estil imitant l’obra llegida. Introdueix algun diàleg. 


8.-Obri aquest document Pdf de propostes didàctiques de l'Odissea clicant en l'enllaç i selecciona per a respondre un d'aquests grups de preguntes i activitats per a presentar al professor; es troben a partir de la pàgina 10 del document:
-1r grup: apartat de preguntes núm. 1 L'estructura. (Un sol alumne)
-2n grup: apartat de preguntes núm. 2 El narrador. (Un sol alumne)
-3r grup: apartat de preguntes núm. 3 Els personatges. (Entre dos alumnes)

- - -Data màxima de lliurament del treball: la classe del 12 o 13 de desembre

dimecres, 9 de novembre del 2011

L'Odissea: fòrum de discussió sobre el llibre

Obrim aquest espai com a fòrum de conversa sobre el llibre L'Odissea, d'Homer, per tal que l'alumnat de 2n B,C,E faça ací els comentaris de la seua lectura: quins passatges us han agradat més, quines ensenyances us han aportat les aventures d'Ulisses, quina valoració general feu del llibre. Participeu opinant amb un mínim de 100 paraules. Cliqueu davall d'aquest apunt del blog en 'Comentaris' i redacteu el vostre text. Al final, escriviu el vostre nom i cognom i el grup. Després seleccioneu 'Anònim' o bé indiiqueu el vostre compte de Google (Gmail) si és que en teniu un. Queda una setmana i mitja de temps per a opinar quantes vegades vulgueu. Fins i tot podem replicar les opinions dels companys si no estem massa d'acord amb el que pensen.