Els diferents treballs que es proposen es poden realitzar individualment o per parelles i en tot cas s’han de consultar amb al professor perquè us hi done el vist i plau.
1.-Cada persona pot fer una tira còmica de 9 vinyetes aproximadament (entre 8 i 12 vinyetes) que presente en format de còmic 1 o 2 capítols del llibre. Es poden fer a mà, sobre un full de DIN A4, a color o en blanc i negre. També es pot utilitzar l’aplicació d’internet www.toondoo.com per a fer-hi les tires còmiques. En aquest cas s’hauran d’imprimir per a lliurar-les i s’haurà d’enviar per correu al professor l’enllaç dels dibuixos o la captura en pantalla de les imatges dels còmics fets.
2.-Cada 2 persones poden fer un document d’àudio en format Wav o Mp3, gravat amb l’ordinador, el mòbil o un reproductor Mp3 amb gravadora. Consisteix a enregistrar la lectura de quatre capítols seguits de la novel·la i lliurar la gravació al professor. Haurem de negociar els capítols que es graven.
3.-Escriure un poema de 20 versos com a mínim on es relaten les aventures i el coratge d’Ulisses. La rima no és necessària. S’ha de seguir sempre la mateixa mètrica, per exemple en octosíl·labs o endecasíl·labs. Cal vigilar el ritme dels versos.
4.-Entre 2 a 3 persones poden compondre una peça de música original amb 2-3 instruments que dure un mínim de minut i mig. El títol serà semblant a ‘Les aventures d’Ulisses’. Es lliurarà la gravació feta en CD o format Mp3. Es valorarà molt la partitura de la peça. Podrà ser interpretada a classe en acabar els exàmens d’avaluació.
5.-Individualment es pot escriure la lletra d’una cançó referida a les històries d’Ulisses basant-se en una melodia clàssica o la música d’una cançó coneguda. Cal lliurar-la impresa al professor i, una vegada corregida, cal enviar-la per mail en word o open-office.
6.-En internet hi ha centenars de fotos al·lusives a l’Odissea. Utilitza-les per a crear una auca sobre un fragment o tota l’Odissea. El nombre d’imatges ha de ser múltiple de 4 (normalment 12-24 imatges) davall de les quals s’escriuen dos, tres o quatre versos en una mètrica igual. Llig abans què és una auca i com es fa: http://www.rodolins.cat/pages/auca.html
- Exemples d’auca que poden inspirar-te:
---Auca de Jaume I, el Conqueridor: http://www.auques.cat/tot.php?auca=jaumeI
---Web on hi ha centenars d’auques: http://www.auques.cat/
Fes-la preferiblement en una cartolina. També la pots dissenyar en word o open-office i imprimir-la.
7.-Inventa un capítol original de l’Odissea que t’ocupe un full mecanoscrit. Pot consistir en una nova aventura d’Ulisses, la transformació d’un capítol llegit o bé un final diferent. Segueix l’estil imitant l’obra llegida. Introdueix algun diàleg.
8.-Obri aquest document Pdf de propostes didàctiques de l'Odissea clicant en l'enllaç i selecciona per a respondre un d'aquests grups de preguntes i activitats per a presentar al professor; es troben a partir de la pàgina 10 del document:
-1r grup: apartat de preguntes núm. 1 L'estructura. (Un sol alumne)
-2n grup: apartat de preguntes núm. 2 El narrador. (Un sol alumne)
-3r grup: apartat de preguntes núm. 3 Els personatges. (Entre dos alumnes)
8.-Obri aquest document Pdf de propostes didàctiques de l'Odissea clicant en l'enllaç i selecciona per a respondre un d'aquests grups de preguntes i activitats per a presentar al professor; es troben a partir de la pàgina 10 del document:
-1r grup: apartat de preguntes núm. 1 L'estructura. (Un sol alumne)
-2n grup: apartat de preguntes núm. 2 El narrador. (Un sol alumne)
-3r grup: apartat de preguntes núm. 3 Els personatges. (Entre dos alumnes)
- - -Data màxima de lliurament del treball: la classe del 12 o 13 de desembre.